Lawendowy chleb

21:17


chleb z lawendą





Słońca jak nie było tak nie ma. Ale w ogrodzie pachnie już lawenda. Tym razem aromatyczne kwiaty postanowiłam użyć do wypieku chleba. A resztę zasuszyć i zamknąć w woreczki. Do wypieku użyłam kwiatów świeżych, zerwanych dziś rano. Mamy składniki, do dzieła!
Ciasto zagniatamy i odstawiamy na dwie godziny do wyrośnięcia. Następnie przekładamy do koszyka lub formy i odstawiamy na kolejną godzinę. Posypujemy mąką. Lawendowy chleb został upieczony w garnku żeliwnym, ważne aby wrzucić go do nagrzanego naczynia. Pieczony 40 minut łącznie. 20 minut pod przykryciem a następnie dopiekany bez przykrywki. Ze względu na zawartość drożdży najlepiej smakuje w dniu wypieku.

300g mąki pszennej
400g maki pszennej razowej
50g aktywnego zakwasu żytniego
400 ml wody
10g drożdży
1 łyżka soli
2 łyżeczki lawendowych kwiatów


You Might Also Like

5 comments

  1. Nie piekłam nigdy chleba z lawendą.
    (Kochana, proszę wyłącz weryfikację do komentarzy)

    OdpowiedzUsuń
  2. byłam pewna, że mam wyłączoną ']

    OdpowiedzUsuń
  3. Udany bochenek i ciekawy dodatek lawendy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och gdybym tylko nie zaniedbała swojego zakwasu... ten chleb wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny! To prawda, te deszcze sporo napsuły... Choć dobrze, że nie było powodzi:)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images