Królowa borówek czyli konfitura jagdowa

21:25








Okres owocowania jagody trwa od początku czerwca do końca września. Ich smak i wartości odżywcze w ogromnej mierze zależą od pogody i różnią się w kolejnych latach. Im więcej słońca tym słodsze jagody. U mnie dziś konfitura jagodowa, słodka i bajecznie czarno-fioletowa. Jagody należy dokładnie umyć. Owoce zasypujemy cukrem. Ilość cukru zależy od tego jak słodkie są nasze zbiory. Na 1.5 kg jagód użyłam 2 szklanki cukru. Po godzinie kiedy owoce puszczą już soki gotujemy je na małym ogniu przez kilka minut tak aby owoce zachowały swój kształt. Gorącą konfiturę przekładamy do wyparzonych słoików, zamykamy i odwracamy do góry dnem.

You Might Also Like

9 comments

  1. Pycha! Ja się jutro zabieram z truskawkową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja to lubię :-) aż ślinka leci

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności :) I ja zapełniam spiżarnię :) Pamiętam o Twojej konfiturowej akcji. Fotki powstają, konfitury też, lada moment wszystko zostanie spisane ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie konfitury , ale jedynie co robię z jagód to ciasta , a na zimę po prostu pasteryzuję w słoiczkach z cukrem.

    OdpowiedzUsuń
  5. prześliczne kapturki !:))
    ps: mam ochotę na taką konfiturę na rogaliku drożdżowym

    OdpowiedzUsuń
  6. mniaaam, jedno z lepszych pomysłów na wykorzystanie jagódek! pyszności! :) <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę się doczekać pełni sezonu na jagody :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pychotka! miałam dziś wybrać się na targ po jagody, ale niestety nie udało mi się. Myślę, że w następny dzień targowy zrobię na pewno! Kapturki cudowne! ;)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images