Kurkumowo żółty

21:01








składniki
100g mąka pszenna typ 2000
100g mąka kukurydziana
300 g mąka pszenna chlebowa typ 750
300-350 g wody
1 łyżeczka soli
2 łyżeczki drożdży
1 łyżka miodu
1/2 łyżeczki kurkumy
1/3 szklanki rodzynek

   Kolejny chleb. Tym razem o wiosenno żółtym kolorze. Dla smaku wzbogacony rodzynkami. Ciasto zagniatamy na gładką masę. Nie powinno się kleić do rąk ale być dość luźne. Do wyrobionej masy dodajemy kurkumę i rodzynki, wcześniej sparzone gorącą wodą. Odstawiamy w ciepłe miejsce na kilka godzin. Ja odstawiłam na cztery godziny. Przekładamy do koszyka lub durszlaka dobrze obsypanego mąką. Czekamy kolejną godzinę aby ciasto wyrosło. Aby uzyskać chrupiącą skórkę znowu upiekłam chleb w garnku żeliwnym. Nagrzewamy go 10-20 minut i wrzucamy do niego chleb. Pieczemy pod przykryciem. Pod koniec dopiekamy bez przykrywki. Łączny czas pieczenia to 45 minut.

You Might Also Like

1 comments

  1. jaki piękny! ja nie mam jakoś szczęścia do chlebków... ale chętnie spróbuję jakiś upiec z Twoich przepisów, bo widzę, że jesteś specjalistką! :))
    Zapraszam do obserwowania: www.emcia-pichci.blogspot.com!

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images